30 iunie 2011

Nostradamus Proximitati 2

Nostradamus Proximitati 2 . In aceste catrene introductive , Nostradamus doreste sa-si explice atat motivatiile , cat si tehnicile , sub forma a 5 catrene CHEIE , menite sa fie ca o prefata de inceput a CENTURIILOR , impartasind celor din viitor , sursa viziunilor sale . In catrenul -1/1-1555 , Nostradamus isi explica tehnica astfel ------[1]-Etant assis de nuit secret etude . -[2]-Seul repose-[repouse] sus la selle d'aerian . -[3]-Flambe exigue sortant de solitude . -[4]-Fait proferer-[prosperer] qui n'est a croire vain . si traducerea in romana -----[1]-Aflat in tainic studiu in noapte . -[2]-In liniste si singur , peste scaunul din bronz . -[3]-O flacara zvelta iese din neant . -[4]-Fapte de necrezut apar de nicaieri . ---PROFETIA---La acest catren este interesanta postura la care Nostradamus apeleaza in timpul actului profetic . Ea coincide cu lucrurile pe care le-am auzit in tehnicile sale de obtinere a previziunilor profetice , si anume ca , dupa ce se pregatea cu exercitii spirituale si cu anumite cantitati de halucinogene-[Nucsoare] , se oprea deasupra unui vas cu apa si cerneala , cu o bucata de panza deasupra capului , ptr a se feri de lumina naturala . Dupa care , prin intermediul meditatiei-[incantatii] , intra intr-o stare de transa si devine posedat de ceea ce el numea ,,SPIRITELE PUSTIULUI''. Trebuie precizat ca , in franceza veche ,solitude'-[vers-3] , si ,vain'-[vers-4] , inseamna pustiu/neant s-au nicaieri , nu singuratate s-au inutil , cum multi dintre traducatorii/comentatorii lui Nostradamus au presupus eronat . Tinem sa credem ca Nostradamus si-a adaptat tehnica dupa cea expusa de filosoful sirian neoplatonic din secolul al-4-lea , discipol a lui Porfir , IAMBLICUS CHALCIDENSIS , in tratatul sau ,,Theurgia'' s-au ,,De Mysteriis Aegyptiorum'' , care a fost republicat la Lyon , in 1547 . Iamblicus vorbeste despre metode folosite ptr profetii de catre preotii persani zoroastri , supranumiti si magi , in incercarea de a interpreta si influenta lupta dintre intuneric si lumina-[Asa-Adevarul si Draj-Minciuna] . La aceasta inclestare eterna s-a gandit deseori Nostradamus , in timp ce incerca sa cerceteze ,,pustiul'' si sa influenteze comportamentul din viitor , ptr a obtine binele omenirii . --CONCLUZIE--Nostradamus descrie perfect cum abordeaza actul profetic , inainte de declansarea viziunilor sale profetice .-------------------------------------Un alt catren 1/2-1555 , unde Nostradamus intra in transa , si explica cum incearca el sa dovedeasca actul profetic . -----[1]-La verge en mai-[main] mise au milieu de branches . -[2]-De l'onde il mouille et le limbe et le pied . -[3]-Un peur et voix fremissent par les manches . -[4]-Splendeur Divine - Le divin pres s'assied . -Si traducerea in limba romana- -[1]-Cu nuiaua de paducel in mijlocul vasului . -[2]-Unde isi umezeste membrele si picioarele . -[3]-O spaima si o voce tremurata il cuprind . -[4]-Splendoare Divina - Dumnezeu este alaturi . ------PROFETIA------ Este cel putin discutabil ideea ca , Nostradamus credea in manifestarea lui DUMNEZEU , asa cum era aceasta descrisa in Zoroastrimul BAHA'I , conform caruia unii profeti importanti au fost chemati sa predice CUVANTUL LUI DUMNEZEU unei lumi care evolua constant , fiind astfel tot mai supusa . Din acest punct de vedere , este sigur ca Nostradamus crezuse ca este atins cu adevarat de DUMNEZEU atunci cand isi constientiza puterile , in timpul pribegiei sale de dupa moartea provocata de ciuma a primei sale sotii , si a celor doi copii ai sai . Faptul trebuie considerat ca se afla in apropierea lui DUMNEZEU , si lucrurile erau date de partea luminoasa a lucrurilor , nu de cea intunecata . Catrenul ne ofera o imagine destul de clara cu privire la ritualul prin care Nostradamus incerca sa se conecteze cu ceea ce numea ,,Pustiul s-au Nimicul''. Mentionarea nuielei de paducel-[la verge en mai-vers-1] este foarte interesanta , deoarece romanii considerau ca paducelul este un talisman impotriva vrajitoriei si a fulgerelor , deseori punandu-se frunze din ramurile plantei peste paturile nou-nascutilor-[paducelul fiind binecuvantat de zeita romana Maia Maiestas] . In plus , paducelul este folosit deseori la Radiestezie , deoarece raspunde bine la apa-[fiind legat de izvoarele sfinte] , iar acest aspect al cautarii directiei , este cu siguranta motivul ptr care Nostradamus pune nuiaua chiar in mijlocul vasului cu apa .--CONCLUZIE--Nostradamus continua sa explice tehnicile sale profetice si inceraca sa dovedeasca natura lor divina , intr-un efort de a se feri de atentia Inchizitiei , si de a le dovedi detractorilor ca profetiile aveau un scop nobil si nu speculativ . --------------------------------------------------In urmatorul catren 3/2-1555 , Nostradamus continua sa explice alchimia mariajului sacru . ----[1]-Le divin verbe donrra a la substance . -[2]-Compris cie , terre , or occult au faict mystique .-[3]-Corps , ame , esprit ayant toute puissance . -[4]-Tant sous ses pieds , comme au siege celique . -si traducerea in romana- . -[1]-Cuvantul divin ii va da substantei . -[2]-Cuprinzand Cerul , Pamantul si Secretul de aur al alchimistului . -[3]- Un corp , un suflet si un spirit plin de putere . -[4]-Atat in iad-[sub picioare] , cat si in locul ceresc-[deasupra]. --Profetia-- Aurul este SOARELE ALCHIMIC-[in consecinta , o entitate masculina fundamentala care simboliza lumina lui DUMNEZEU] , iar transformarea metalelor in aur era unul dintre cele trei scopuri principale ale alchimistilor , alaturi de descoperirea solventului universal si a elixirului vietii . Alchimia era cunoscuta drept ARS MAGNA-[STIINTA SECRETA] , din cuvantul arab AL KIMIA-[arta secreta], asa ca , nu este surprizator ca si cuvantul englezesc CHEMISTRY-[chimie] are aceeasi radacina . Cele patru elemente alchimice pricipale erau legate de cele patru culori primare in urmatoarele combinatii : FOC/rosu-[fierbinte si uscat] , AER/galben-[fiebinte si umed] , APA/verde-[rece si umed] , si PAMANT/albastru-[rece si uscat] , reprezentate la un loc de , NATURA-[cele primare] si SPIRITUL-[albul negrul si portocaliul , deseori in forma lemnului de santal] . Printr-o combinare implicita a acestora , se putea consuma o unire divina s-au sacra-[Conjunctio - ori materialul transformat in spirit] , echivalenta , intr-un anumit sens , cu o unire a Cuaternarului-[Foc , Pamant , Aer si Apa] cu Ternarul-[Sulf Sare si Mercur] . Asadar , Nostradamus descrie ,,Marele Pustiu''-[vezi 1/1 si 1/2-1555] care este un eufemism alchimic ptr fundamentalul ,,Taram al fiintari'' , ca fiind in acelasi timp atat dinamic , cat si stabil , si il gaseste golit de memorie intr-o forma pe care G.G.Jung a numit-o ,Subconstient colectiv' . Mai bine zis , pustiul corespunde unei pagini goale , s-au a unei placi goale care asteapta revelatia mistica . Nostradamus explica foarte clar in aceste catrene , ca , atunci cand intra intr-o transa profetica , simte ca se conecteaza cu Pustiul-[golul] , deoarece aceasta il populeaza sub forma unei ,,Identitati Ermetice'' . De asemenea , explica ca tot ceea ce poate parea revelatie divina este , de fapt , o aparitie chimica/mistica declansata prin pozitionarea ramurii de paducel in centrul elixirului divin s-au al apei vietii , sub forma unui bol/vas cu apa . Acest mariaj pare sa descrie perfect materia si/cu spiritul care avea sa-i ofere forma , dar si baza puterilor sale profetice . --CONCLUZIE--Nostradamus trece la conotatiile mistice si spirituale ale artei profetiilor . Ele explica unele detalii precise ale Identitatii Ermetice , si dezvaluie sursele puterii sale de profet . --------Un alt catren 6/100-1557 ce pare sa evoce un edict contra detractorilor si criticilor inepti ai viitorului . Aceast catren , pare sa fie mai degraba o satira blanda si amuzanta in limba latina . ---[1]-Legis cantio contra ineptos criticos . -[2]-Quos legent versus mature censunto . -[3]-Profanum vulgus , et inscium ne attrestato . -[4]-Omnesq : Astrologi Bleni , Barbari procul sunto . -[5]-Qui alter facit , is rite , sacer esto . si traducerea in romana ---[1]-Un edict incantat impotriva criticilor inepti . -[2]-Cu grija chibzuita aceia care astea carti citesc . -[3]-Profana gloata nestiutoare sa nu se lasa amagita . -[4]-Si Astrologi blegi si barbarii , cu totii , departe sa se tina . -[5]-Cel care insa altmiterea va face pe drept sa fie blestemat . PROFETIA-----Unica profetie in latina a lui Nostradamus este o gluma amuzanta sub forma unui cvintet-[o strofa cu 5 versuri] pe care a descoperit-o in ,COMENTARII DE HONESTA DISCIPLINA-[1504]' a lui Petrus Crinitus , care avea urmatoarea forma : -[1]-LEGIS CANTIO CONTRA INEPTOS . -[2]-QUOI LEGENT HOSCE LIBROS MATURE CENSUNTO . -[3]-PROFANUM VULGUS ET INSCIUM NE ATTRECTATO . -[4]-QMNESQUE LEGULEI , BLENI , BARBARI PROCUL SUNTO . -[5]-QUI ALITER FAXIT , IS RITE SACER ESTO . Este ciudat , NU ? Si DE CE au aparut modificari ? Foarte posibil ca Nostradamus i-a placut pur si simplu ce a citit si a decis sa anexeze cvintetul , adaugand si cateva idei personale dragute . Primul vers seamana cu formula ,,Ascultati Ascultati'' pe care o folosea crainicul orasului --- iar celelalte patru versuri sunt ca o satira/gluma la adresa unei bule papale , si/s-au , mai degraba , ca o reteta medicala ptr detractori/comentatori/traducatori . Nostradamus le scrie o ,,reteta'' cititorilor sai , si le spune sa se fereasca de escroci , impostori si sarlatani si , sa intampine cu reticienta criticile impertinente ale acestora . In fond , Nostradamus se gandea la asa ceva mai de mult , deoarece avea simtul umorului , pe care il dovedise cu 4 ani in urma , cand i se ceruse sa compuna o inscriptie in latina ptr o fantana noua din Salon . El a scris urmatoarele : ,,,Daca igeniozitatea umana le-ar fi putut oferi cetatenilor din Salon o rezerva nesfarsita de vin , Senatul si Magistratii din Salon nu prea ar fi avut nevoie -- mai ales -- la un pret ridicat , sa ridice in timpul consulilor Paul Antoine si Palamede Marc , aceasta banala fantana cu apa pe care o aveti acuma in fata ochilor''' . --CONCLUZIE---Nostradamus rade pe seama viitorilor sai critici si isi previne cititorilor sa intampine cu reticienta vorbele unor astfel de oameni . -----Si ultimul catren 9/81-1557 din cele 5 catrene CHEIE ,menite sa apere punctul de vedere a lui Nostradamus .---[1]-Le Roi ruse entendera ses embusches . -[2]-De trois quartiers ennemis assaillir . -[3]-Un nombre estranges larmes de coqueluches . -[4]-Viendra Lemprin du traducteur faillir . - si traducerea in romana - -[1]-Vicleanul rege este un maestru al ambuscadelor . -[2]-Dusmanii sai il ameninta din trei parti . -[3]-Un numar ciudat , iar in lacrimile calugarilor . -[4]-Stralucirea il va parasi pe traducator . ---PROFETIA--Catrenul este un prim exemplu cu privire la necesitatea folosirii a ceea ce eu am numit in introducere -Traducere Eufonica- , adica traducerea sunetului , si nu ceea ce pare a fi scris in catren -[care nu are nici-o noima] . Orice material codificat trebuie abordat atat literal , cat si lateral , iar un exemplu in acest sens apare in primul vers al catrenului , ce poate fi interpretat literal ca ,,Vicleanul rege este un maestru al ambuscadelor'' , s-au lateral ,,Regele priceput il va asculta'' - in contextul lateral , am considerat ca ,,embusches''-[vers-1] sugereaza ,,embouchure''-[gura] , o interpretare sustinuta si de aspectul fonic a lui ,,entendra''-[vers-1] , care poate insemna , in functie de context ,,ascultand'' - ,,intelegand'' - s-au ,,fiind de acord'' . Daca mergem mai departe cu aceasta abordare laterala , pe care Nostradamus pare sa o sustina in al-4-lea vers , prin intelegerea problemelor traducatorilor sai - obtinem urmatoarea traducere alternativa : -1-Regele priceput il va asculta . -2-Dusmanul va ataca din doua s-au trei directii diferite . -3-Un numar neobisnuit de lacrimi tainuite . -4-El va sosi , iar calomniatorul va da gres . Asadar , avem un rege inteligent , care este suficient de intelept incat sa asculte sfaturile altora , si care , este asediat din mai multe parti de dusmani-[detractori] si , reuseste sa vada dincolo de lacrimile de crocodil ale apropiatilor , prin a-i invinge pe toti care doresc sa-i faca rau prin intermediul falsificatorilor . El credea destul de sigur , ca opera sa urma sa fie importanta ptr generatiile de mai tarziu , si urmarea sa-i puna in dificultate pe detractori inainte ca acestia sa devina prea puternici . -------CONCLUZIE---------Nostradamus se ascunde in catrenul sau , sub un numar neobisnuit de mantii intunecate/acoperite . Convins de valoarea creatoare a catrenelor sale , el nu vrea ca puterea lor de predictie sa fie slabita de-a lungul timpului .------idem-